Κλαδική Μελέτη ICAP: «Supermarkets»

Ανοδική πορεία καταγράφει τα τελευταία έτη ο κλάδος των supermarkets

• Η αγορά είναι συγκεντρωμένη σε λίγες μεγάλες αλυσίδες
• Ο κλάδος αύξησε τις πωλήσεις του του κατά την διάρκεια της πανδημίας Covid-19
• Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι ιδιαίτερα έντονος γεγονός που συμπιέζει τα περιθώρια κερδοφορίας των επιχειρήσεων

Τα παραπάνω επισημαίνονται στην κλαδική μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Α.Ε. και στην οποία διερευνάται η εξέλιξη της αγοράς των supermarkets.

Ο κλάδος των super markets αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Οι πολύ σημαντικές εξαγορές που έλαβαν χώρα στην αγορά των supermarkets άλλαξαν άρδην την εικόνα του κλάδου τα τελευταία χρόνια. Η συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες, μεγάλες αλυσίδες είναι πλέον γεγονός και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί στο εγγύς μέλλον. Οι μεγάλες ανακατατάξεις που επήλθαν δημιούργησαν συνθήκες έντονου ανταγωνισμού και καλλιέργησαν «κουλτούρα» επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής, που επηρεάζει καθοριστικά τα περιθώρια κέρδους των supermarkets.

Σύμφωνα με τον Νικόλαο Ταβουλάρη, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, o οποίος επιμελήθηκε της εν λόγω κλαδικής μελέτης, οι μεγάλες εταιρείες διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων με ευρεία γεωγραφική κάλυψη, ενώ οι μικρότερες αλυσίδες δραστηριοποιούνται συνήθως σε τοπικό επίπεδο, ενώ υπάρχουν και επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται μεμονωμένα καταστήματα. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες supermarkets συχνά εντάσσονται είτε σε ομίλους κοινών αγορών (ώστε να επιτυγχάνουν καλύτερες τιμές αγοράς των ειδών τους), είτε σε μεγάλες αλυσίδες S/M με τη μέθοδο franchising. Σε ομαδοποιημένο επίπεδο προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των καταστημάτων των μεγαλύτερων αλυσίδων βρίσκεται στην Αττική (41%), ακολουθεί η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας με 17% και την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Θεσσαλία με 6,3%.

Περισσότερα στο πλήρες Δελτίο Τύπου.